Zalando komt met interactieve campagne speciaal voor de Belgische markt
Zalando lanceert een nieuwe campagne, speciaal gericht op de Belgische markt. De lente-zomercampagne 'Jouw stijl, jouw statement' draait om de populaire Vlaamse tienerserie wtFOCK. Deze serie benadrukt het belang van jezelf zijn, en het hoofdpersonage Otis straalt hierin echte 'main character energy' uit. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met het creatieve bureau Dentsu.
Voor Zalando is dit de eerste keer dat ze samenwerken met een populaire show, die geliefd is bij GenZ. De campagne combineert de echte wereld met de online wereld van de serie, wat 'phygital' wordt genoemd. De serie wordt in real-time uitgezonden, wat betekent dat scènes online verschijnen op de momenten dat ze plaatsvinden in de serie. Hierdoor sluit de serie perfect aan op het dagelijks leven van de kijkers. De campagne is te zien op straat terwijl de serie zich afspeelt.
Fabio Baum, Zalando’s General Manager Benelux & Nordics zegt: “Zalando wil het Belgen mogelijk maken hun eigen individualiteit en stijl uit te drukken dankzij mode. De hoofdpersonen van de serie zijn hiervan een goed voorbeeld. Met hun looks stimuleren ze creativiteit bij de kijkers en inspireren ze Belgen om hun persoonlijke stijl te creëren.”
Michael Nap, Managing Director Social & Entertainment van Dentsu Creative Amsterdam, voegt toe: “Je merk een plek geven in entertainment zoals we nu met wtFOCK doen is een fantastische manier om een doelgroep aan je merk te binden die via traditionele media nauwelijks meer te bereiken is. Met main character energy spelen we bovendien in op social culture en maken we het via de eigen kanalen van Zalando helemaal rond.”