Zitdaterechtin?

21-02-2012 (08:25) - Campagnes

In Nederland word je als consument goed ingelicht over producten: er zijn energielabels voor huizen, bijsluiters voor medicijnen en keurmerken voor gezonde voeding. Maar wat weten we van sigaretten? In andere landen is meer openheid over de samenstelling van tabaksproducten. Dat was de basis voor het concept van LIVING THE BRAND: het Astma Fonds (binnenkort Longfonds) gaat samen met de Keuringsdienst van Waarde op zoek.
 
In de campagne gaan kinderen zelf op onderzoek uit: wat zit er eigenlijk in een sigaret? Daarvan staan filmpjes op de website www.zitdaterechtin.nl. Kinderen kunnen de filmpjes met elkaar delen via internet. Alle gesprekken in de filmpjes zijn gemaakt volgens de vertrouwde journalistieke formule van de Keuringsdienst van Waarde. Korte commercials verschijnen op de jeugdzenders en de campagne wordt ondersteund via schoolboards.
 
Bureau: LIVING THE BRAND
Klant: Astma Fonds (binnenkort Longfonds)
Concept/strategie: Frank Wertwijn
Conceptontwikkeling: Bertrand Sabas, Patrick van Haperen, Hans van Nood, Frank Wertwijn
Creatie & productie: Living the brand, DAHL TV/Keuringsdienst van Waarde
Verantwoordelijk bij klant: Monique Moerkens, Arlette van Maanen, Mara van Putten, Benjamin van Wijngaarden
Verantwoordelijk bij  Dahl TV: Benthe Forrer, Maurice Dekkers, Sanne van Nieuwenhuijzen
Projectmanager: Joke Albers 
Campagnefotografie: Kees Tabak 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.