Blacklist Creative creatieve partner van Omroep MAX’s ‘De Gezonken Meesters’
Blacklist Creative verzorgde niet alleen de show vormgeving en key art van Omroep MAX’s nieuwste programma, De Gezonken Meesters, maar creëerde een digitale wereld met onder meer een interactieve kaart, online expositie en masterclasses.
1771, een storm op zee. Het schip ‘Vrouwe Maria’ vol meesterwerken van onder anderen Paulus Potter en Gerard Dou verdwijnt naar de bodem van de zee, waar het tot op heden nog steeds ligt. In het programma De Gezonken Meesters, gepresenteerd door Dionne Stax, brengt Omroep MAX dit verhaal tot leven. Honderden creatievelingen gaan aan de slag met eigen interpretaties van de verloren meesterwerken. Daarnaast is er ook de documentaire ‘De Duik Naar de Gezonken Meesters’, waarin maritiem archeoloog Martijn Manders een expeditie leidt naar de verloren schatten.
Producent Helder gaf Blacklist Creative de opdracht om de creatieve uitstraling te ontwerpen en samen met Omroep MAX werkten ze aan de digitale omgeving. Het bureau creëerde een rode draad tussen het programma en de campagne met de vormgeving, het key art en de out-of-home campagne. Daarnaast werd er in samenwerking met Omroep MAX en ontwikkelaar Q42 een interactieve website gecreëerd waarin kijkers zich uitgebreid kunnen verdiepen in de verhalen van het programma. Op de website staat onder andere een interactieve kaart waar de route van het schip gevolgd kan worden en waar het wrak en al zijn schatten bekeken kan worden. Maar ook een online expositie van de kunstwerken van de kandidaten voorzien van commentaar van experts Pieter Roelofs en Martijn Manders en gratis masterclasses.
Dit is de derde samenwerking tussen Omroep MAX en Blacklist Creative, nadat ze eerder de koppen bijeen hebben gestoken voor de creatives van programma’s De Nieuwe Vermeer en Kouwe Koppen.
Femke Westerhof, General Manager van Blacklist Creative: “Na onze eerdere samenwerkingen met Omroep MAX, vonden we het weer een eer dat we gevraagd waren onze creativiteit los te laten op dit mooie project. Het is voor ons te gek om niet alleen aan de show vormgeving te werken maar ook aan het key art en het digitale stuk. Het is het perfecte voorbeeld van onze 360 benadering. Het was wederom een feestje om aan te mogen werken.”