MVO Nederland gaat verder als Future Up. Nieuwe identiteit ontwikkeld door Total Design

MVO Nederland gaat verder als Future Up. Nieuwe identiteit ontwikkeld door Total Design

25-11-2025 (13:43) - Creatie

MVO Nederland heet voortaan Future Up. De naamswijziging markeert een nieuw hoofdstuk voor de organisatie die het Nederlandse bedrijfsleven helpt duurzaam én concurrerend te groeien. De rebranding – ontwikkeld door Total Design – is het resultaat van een intensief merkpositioneringstraject waarin de nieuwe merkstrategie, merkbelofte en visuele identiteit volledig zijn herijkt.

Waar MVO Nederland symbool stond voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, is de organisatie in de afgelopen jaren geëvolueerd tot een beweging die ondernemers en organisaties activeert om de economie structureel te vernieuwen. De nieuwe naam Future Up weerspiegelt die ambitie: het bedrijfsleven toekomstbestendig maken door winst en positieve impact met elkaar te verbinden.

“De economie van nu is niet meer die van toen. Europese ontwikkelingen en maatschappelijke problemen maken verduurzaming van het bedrijfsleven noodzakelijker dan ooit. De naam MVO Nederland paste niet langer bij de rol die de organisatie in de economie van nu en morgen wil spelen,” zegt Marije Perdon, Director Advocacy. “Future Up staat voor energie, vooruitgang en samenwerking. Precies datgene waar de organisatie voor staat: het versnellen van marktverandering op grote schaal.”

Een nieuw merkverhaal: ‘Iedereen Winst’

Centraal in de nieuwe merkstrategie staat de brand promise ‘Iedereen Winst’. Deze belofte vat de missie samen van Future Up: bruggen bouwen tussen winst en welzijn, tussen economie en impact. Total Design ontwikkelde hiervoor een nieuw merkverhaal dat het fundament vormt.
Het narratief benadrukt dat échte vooruitgang niet ontstaat door te wachten, maar door te doen. Samen. Bedrijven die verder kijken dan hun eigen belang en begrijpen dat succes niet ten koste van, maar dankzij elkaar ontstaat, vormen de motor van een toekomstbestendige economie.

Visuele identiteit: bouwstenen van vooruitgang

De nieuwe visuele identiteit van Future Up vertaalt deze merkbelofte naar een herkenbare en flexibele visuele identiteit. Het concept is gebouwd rond bouwstenen die samen een DNA-streng vormen: een visuele metafoor voor impact en groei.
De identiteit is ontworpen om adaptief en schaalbaar te zijn, zodat Future Up consistent en inspirerend kan communiceren. De vormentaal en het kleurpalet stralen optimisme, energie, vooruitgang en daadkracht uit: een merk dat niet alleen praat over verandering, maar het zichtbaar maakt.

“Future Up heeft de stap durven zetten om zichzelf opnieuw uit te vinden en daarmee haar missie kracht bij te zetten,” zegt Eva Hartog, Client Director Branding bij Total Design. “Deze rebranding is een strategische stap vooruit. De nieuwe identiteit geeft richting, energie en geloofwaardigheid aan de ambitie om ondernemers en organisaties te verbinden in de missie naar een toekomstbestendige economie.”

Credits

Strategie: Trudelies van der Poel en Martijn Arts
Design: Christina Pfeiffer (Sr. Designer) en Adam Lane (Creative Director)
Client Management: Eva Hartog (Client Director)