Bruna wil van 370 naar 500 winkels
12-06-2009 (09:34) - Economisch
Winkelketen Bruna wil groeien van de huidige 370 naar vijfhonderd winkels. De schaalvergroting moet de krimp in de markt voor de verkoop van boeken en tijdschriften compenseren.
Dat zegt directeur Hans Gelauff van Bruna in een interview met De Telegraaf. Andere toekomstplannen voor de winkelketen betreffen grotere winkels, een strakkere formule en een efficiëntere manier van werken. Bruna is een dochteronderneming van Postkantoren bv.
De afgelopen jaren is de winkelketen omgebouwd tot een franchiseformule, waarbij nog maar 30 procent van de vestigingen filiaal zijn.
Gelauff gelooft in het voordeel van schaalgrootte en in duidelijke winkels, zegt hij in de krant.
‘Mensen gaan niet doelbewust naar de Bruna. Ze gaan naar Albert Heijn, komen langs een Bruna en stappen daar plotseling naar binnen. De helft van de mensen die binnenkomen, zijn kijkers.’ Gelauff omschrijft Bruna als ‘weer een gezonde tent met een gezonde winstontwikkeling’.