
Geen opsmuk maar snacks in kerstcampagne FEBO en AWOL
Geen beef wellington en oesters in de kerstcommercial van FEBO. Voor de feestdagen koos het merk, in samenwerking met AWOL, voor een social-first campagne met eigen medewerkers als cast, 3D-geprinte snacks als kerstballen en een speciaal geschreven kerstlied.
Tijdens de feestdagen is de verleiding misschien groot om als merk verstrikt te raken in opsmuk, maar dat doet FEBO bewust niet. Zo is de hoofdrol weggelegd voor echte medewerkers en zijn iconische snacks, zoals de bekende kroket en bitterballen. Deze versnaperingen zijn digitaal gescand en vervolgens met 3D-printing omgevormd tot kerstornamenten.
Ook op muzikaal gebied bleef FEBO dicht bij zichzelf. In plaats van een cover werd een volledig origineel kerstnummer geschreven en geproduceerd. Het lied sluit aan bij de nuchtere, Amsterdamse identiteit van het merk en vormt de rode draad in de social-first content. De campagne is sinds vorige week uitgerold op de social kanalen van FEBO en krijgt deze week extra zichtbaarheid in online formats.
Bekijk de kerstclip hier: