Consument spendeert meer aan mobiel bellen

05-06-2009 (00:10) - Economisch

Nederlanders hebben in het eerste kwartaal van 2009 meer uitgegeven aan mobiel bellen dan een jaar eerder. De omzet van aanbieders van mobiele telefonie groeide in deze periode met 4,4 procent tot 1,6 miljard euro. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper.
'De inkomsten van telecombedrijven lijken redelijk op niveau te blijven, ondanks de recessie', zegt analist Ed Achterberg van Telecompaper. Toch schroefde het onderzoeksbureau de verwachting voor de komende vijf jaar licht terug naar een krimp tussen de 0 en 0,2 procent (tegenover 0,5 procent eerder).

Wat betreft glasvezelaansluitingen bezet Nederland nu een elfde plaats in een groep van dertig rijke landen. Nu KPN op dit vlak gaat samenwerken met Reggefiber en telecomtoezichthouder Opta regulering op orde heeft, kan glasvezel volgens Telecompaper een serieuze concurrent worden voor ADSL en kabel. Voor 2009 rekent Telecompaper erop dat 500.000 huishoudens een glasvezelaansluiting zullen hebben en in 2013 zal dit zijn toegenomen tot meer dan twee miljoen.
 

ANP

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing