E-bike merk Cowboy haalt $80 miljoen binnen

27-01-2022 (12:19) - Economisch

Cowboy heeft $80 miljoen (ongeveer €70 miljoen) opgehaald in hun Series C investeringsronde. De ronde wordt geleid door de investeringsmaatschappijen Exor, HCVC en Siam Capital, met investeringen van Tiger Global, Index Ventures, Eothen, Isomer Opportunities Fund, Future Positive Capital en Triple Point Capital.
 
Deze nieuwe kapitaalinjectie brengt het totaal door Cowboy opgebrachte kapitaal op $120 miljoen en zal Cowboy in staat stellen om essentiële technologieën inhouse te brengen, producten en services voor een groeiend publiek te ontwerpen en door te zetten met het bouwen van een e-bike community rondom de Cowboy app. Op deze manier wil Cowboy bouwen aan nieuwe fietsgewoonten in en rondom de stad.
 

Initiatieven en investeringen

De belangrijkste initiatieven en investeringen in 2022 en daarna zullen om vier centrale groeithema’s draaien: excellentie in productontwerp, on demand services, fitness en klanttevredenheid. Significante Research & Development investeringen en groei in de inhouse capaciteiten voor de bouw, het ontwerp en het productieproces van de fiets behouden centrale prioriteit. Daarnaast werkt het bedrijf aan innovaties rondom veiligheid, navigatie en personalisatie. Sinds dag één heeft Cowboy zich gefocust op het ontwerpen van het eenvoudigste, meest intuïtieve rijgevoel dat iemand ooit op een e-bike heeft ervaren. Met de nieuwe investering kan het bedrijf nog grotere stappen zetten in de technologie van de e-bike, gepaard met de app, om zo elke rijder een fijne, frictieloze rijervaring te bezorgen.
 

2021

2021 was een beslissend jaar voor Cowboy. Het bedrijf legde het fundament voor een snelle internationale groei. Enkele van de meest opzienbarende mijlpalen waren de lancering van de nieuwe Cowboy 4 en 4 ST, uitbreiding naar de Verenigde Staten, de introductie van Cowboy Care, de eerste onderhoud en on-demand reparatie abonnementservice in de industrie, de lancering de Cowboy app 3.0, met daarin fitness statistieken en social sharing en het optimaliseren van Cowboy Circular. De loyale community aan Cowboy rijders is al sinds dag één een cruciaal onderdeel van het succes van het bedrijf. Voortbouwend op deze sterke basis, zullen nieuwe sociale functies in de app worden uitgerold. Een tweede crowdfunding campagne zal binnenkort ook van start gaan, waarbij de community wordt uitgenodigd om deelgenoot te worden van de groei van Cowboy.


Nieuwe initiatieven

Terwijl het bedrijf doorgroeit als internationaal merk met dank aan de nieuwe investeringen, zal ook haar markt-voetafdruk en team groeien, en zet Cowboy zich in voor een duurzame productie. In de eerste helft van dit jaar opent Cowboy twee nieuwe brand stores, ter aanvulling op de reeds bestaande store in Brussel. Daarnaast blijft Cowboy als remote-first organisatie talenten aantrekken over de hele wereld, waaronder in New York, Londen, Parijs en Berlijn.

 


Bureaus

Media

Marketing