ING introduceert met AppDate meerdere innovaties op één moment

ING introduceert met AppDate meerdere innovaties op één moment

17-11-2025 (11:41) - Economisch

ING introduceert Rond af & Beleg, één van de nieuwe functies in de ING App waarmee klanten automatisch kunnen beleggen met hun wisselgeld. Deze laagdrempelige manier van beleggen is onderdeel van de eerste ING AppDate, een nieuw moment waarop ING meerdere digitale innovaties tegelijk lanceert.

Beeldcredit: YT-kanaal ING Nederland

Met Rond af & Beleg wordt elke pinbetaling automatisch afgerond naar boven. Het verschil van enkele centen tot euro’s, wordt opgespaard en zodra het bedrag van € 10 is bereikt, automatisch belegd via een Eenvoudig Beleggen-rekening. Klanten kunnen de functie direct activeren in de ING App.

Eén moment, meerdere innovaties

Naast bovenstaande tool lanceert vijf andere innovaties onder de paraplu van AppDate, ING’s nieuwe manier om meerdere digitale innovaties gelijktijdig op één herkenbaar moment te introduceren: X-Ray Beleggingsportefeuille, Pensioen Tool, Maandelijks budgetoverzicht, AI in Search en QR-code login. 

"Met AppDate maken we van een technische update een betekenisvol moment voor onze 6 miljoen App gebruikers, die dagelijks ruim 8 miljoen keer per dag inloggen. We laten zien hoe nieuwe innovaties bij ING bijdragen aan gemak, toekomstgericht en slim omgaan met geld en financiële controle", aldus Isil Evlioglu, Head of Private Individuals bij ING Nederland.

Samenwerking met NikkieTutorials

Met AppDate kiest ING bewust voor een frisse en verrassende benadering van digitale innovatie. In plaats van een traditionele productlancering, brengen we technologie tot leven via herkenbare gezichten en persoonlijke verhalen. Niemand minder dan NikkieTutorials test de nieuwste features van de ING App in onze allereerste AppDate.

Door samen te werken met Nikkie en andere creators, maken we innovatie toegankelijk en relevant. Door de nieuwe features te reviewen in hun unieke stijl en persoonlijke benadering zorgen ervoor dat klanten zich herkennen in de verhalen en nieuwsgierig worden naar wat de app voor hen kan betekenen.


Bureaus

Media

Marketing