CEO als recruiter: SocialFind lanceert Thought Leader Ads

CEO als recruiter: SocialFind lanceert Thought Leader Ads

04-12-2025 (16:23) - Economisch

In plaats van corporate campagnes of koude sourcing, staat menselijke invloed van leiders centraal bij de nieuwe wervingsmethode Though Leader Recruitment (TLR) van het Nederlandse recruitmentbureau SocialFind. De nieuwe methode brengt personal branding, LinkedIn's Thought Leader Ads en gedragspsychologie samen in één model.

Deze aanpak begon in begin 2025 met een reeks experimenten in tech, bouw en finance. Daaruit bleek dat persoonlijke posts, die werden ondersteund door LinkedIn's advertentietool voor individuele profielen, tot tien keer hogere engagement leiden dan reguliere wervingscontent. Responspercentages op persoonlijke outreach stegen tot 90%.

Geen klassieke advertentie 

"Thought Leader Ads zijn sinds eind 2024 beschikbaar in Nederland en maken het mogelijk om persoonlijke posts van leiders grootschalig te promoten in plaats vanuit een bedrijfsaccount. Wanneer een advertentie vanuit een persoon komt, voelt de boodschap menselijker en geloofwaardiger", vertelt Joost Boogmans, medeoprichter. "Gebruikers herkennen het niet als klassieke advertentie, wat zorgt voor een totaal andere reactie en conversie".

Deze recruitment-methode combineert echte expertise vanuit een persoonlijke afzender, met gerichte promotie en een menselijke follow-up, waar likes, reacties of profielbezoeken dienen als interactie. Volgens SocialFind vergroten autoriteit, toon en timing samen de kans op reactie. De eerste pilots laten tot 87% respons zien op persoonlijke outreach, dit ligt veel hoger dan de gemiddelde 13% bij InMails. 


Bureaus

Media

Marketing