Sneakerplatform WOOVIN haalt €150.000 op na soft launch

05-04-2023 (10:36) - Economisch

Het online sneakerplatform WOOVIN heeft, na een soft launch in september 2022, een investering van €150.000 opgehaald tijdens de pre-seed investeringsronde afgelopen januari. 

WOOVIN is een sneakermarktplaats die zich richt op de sneakercommunity, met persoonlijk contact tussen koper en verkoper. Volgens Tio Laurey (22), founder van WOOVIN, mist hij deze persoonlijke touch en wil dit terugbrengen in de markt.

Liefhebbers en resellers

De verkopers met een online store op het platform verschillen van liefhebbers met kleine aantallen en exclusieve sneakers tot resellers met grotere volumes. Inmiddels staan meer dan 12.000 paar sneakers te koop van ruim 250 verkopers. Marc Moest’l, investeerder WOOVIN: “Ik leerde Tio kennen tijdens een ondernemerscompetitie waar ik in de jury zat. Een belangrijke motivatie is om een platform te bieden dat in alle behoeften voorziet met een winnend prijsmodel. Met WOOVIN heeft Tio nu een concept neergezet waarmee we de competitie aan kunnen in Europa en de US. “

Toekomstplannen

Eind september 2022 ging WOOVIN met een soft-launch live. In december 2022 sloot de honderdste sneakerverkoper zich aan op het platform, waarna er werd besloten om de pre-seed investeringsronde te laten plaatsvinden in januari 2023 met als doel uitsluitend smart investors aan te trekken. Dit leverde een pre-seed kapitaal van €150.000 op. Tio Laurey: “Met WOOVIN bieden wij de sneakermarkt een geheel nieuw concept, waarbij we door middel van een membership-model het handelen in sneakers winstgevender maken voor verkopers, betaalbaarder voor kopers en persoonlijker voor beide partijen in een veilige omgeving.” Na de seed funding investeringsronde, gepland voor september 2023, wil het platform uit gaan breiden naar Duitsland, om vervolgens in 2024 te focussen op de rest van Europa.  

Beeld: Tio met partners Gijs van Benten (l, Community Builder) en Bram Scholten (r, CTO)


Bureaus

Media

Marketing