Whoppah haalt € 2,5 miljoen aan groeikapitaal op

13-12-2021 (11:25) - Economisch

Whoppah, de online marktplaats voor vintage designmeubels en kunst, heeft € 2,5 miljoen aan groeikapitaal opgehaald bij bestaande aandeelhouders en een aantal nieuwe private investeerders uit vastgoed, logistiek en de TV-wereld.
 
De onderneming gaat investeren in het opschalen van de marketingactiviteiten, het uitbreiden van het platform en het versneld uitrollen van de omnichannel strategie. Whoppah werkt momenteel aan een additionele investeringsronde van € 10 miljoen - op te halen bij een venture capital fund - met het doel om internationaal op te schalen.

Nieuw toegetreden als investeerder zijn onder andere technologie-ondernemer Ad Nederlof, logistiek ondernemer Lorenzo Bas, televisiepresentator Wilfred Genee en zanger Nick Schilder. Bestaande aandeelhouders - waaronder medeoprichter van online supermarkt Picnic Daniel Gebler en EVP of Sales bij JustEat/Takeaway Guido Fambach - deden ook weer mee in deze ronde.
 

Exponentiële groei

Whoppah - opgericht in 2019 - realiseert momenteel een verkoopvolume van €7,5 miljoen op jaarbasis. Het streven is om volgend jaar de mijlpaal van €2,5 miljoen verkopen per maand te halen, waarmee dan €30 miljoen op jaarbasis via het platform wordt verhandeld. De onderneming kondigde onlangs aan in januari de grootste showroom voor vintage design en kunst ter wereld te openen in Utrecht. Daarbij wordt gestart met zo'n 2.300 vierkante meter, wat binnen aanzienlijke tijd 6.500 vierkante meter moet worden.

Thomas Bunnik, Whoppah-oprichter en CEO: "We hebben in 2021 exponentiële groei laten zien, met een vertienvoudiging van ons verkoopvolume ten opzichte van een jaar eerder. We verwachten voor volgend jaar ook weer een forse groei. Deze nieuwe investeringsronde helpt ons verder op weg om de grootste particuliere marktplaats voor tweedehands design in Europa te worden."  

Bureaus

Media

Marketing