‘Er wordt best veel digitaal vinex werk gemaakt.  Dat frustreert mij’

‘Er wordt best veel digitaal vinex werk gemaakt. Dat frustreert mij’

13-02-2025 (09:30) - Inclusiviteit

Fanny Morriën is co-founder en creative director van Henry Handsome en FONK's Female Agency Leader van deze week. "Dat we dit bureau hebben; dat vind ik best vet. Als ik ‘s morgens binnenkom, denk ik wel eens: jeetje: we zijn het gewoon aan het doen. Een award winnen of een gave campagne maken: daar ben ik heel trots op."

Maar kritiek heeft ze ook, want wat ze aan creatief werk om zich heen ziet, stelt haar niet zelden teleur. "Waarom is er zoveel digitaal vinex werk? Waarom is er niet meer gevoel? Waarom mag er niets raars of afwijkends in zitten? Fuck de regels, denk ik dan." Om zelf zo ver mogelijk van de Vinex-valkuil weg te blijven, heeft Morriën zich een quote van Maya Angelou toegeëigend. Fanny: "Ik herken mezelf hier heel goed in: “I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel”."

Het volledige verhaal van Female Agency Leader Fanny Morriën vind je in FONK magazine 408. Deze uitgave is nu te koop in onze webshop.

Over Female Agency Leaders

Omdat de Nederlandse bureauwereld nog wel wat zichtbaar female leadership kan gebruiken, gaat de redactie van Fonk magazine sinds enige tijd wekelijks op zoek naar female changemakers die opereren in de bureauwereld van nu. Wat is hun drive? Hoe gaan ze om met succes en met falen? Wat voor managers zijn het? Ondertussen is dit netwerk van thought leaders uitgegroeid tot ruim 40 bureauleiders (en still growing), die jaarlijks verschillende keren bijeen komen om te netwerken en van gedachten te wisslen met sprekers uit de wereld van marcom, media, cultuur en politiek. Op hun agenda voor dit jaar staat onder meer de Female Agency Leaders Award, een nieuw initiatief uit de gezamenlijke gelederen, waarover later meer.