WPP-leiders erkend voor hun inzet voor inclusie en diversiteit

WPP-leiders erkend voor hun inzet voor inclusie en diversiteit

23-05-2024 (11:29) - Inclusiviteit

Twaalf leiders van WPP staan in de 2024 Empower Role Model-lijsten, die leiders vieren die zich inzetten voor inclusie van mensen van kleur in wereldwijde bedrijven. De lijsten zijn opgesteld door Involve en ondersteund door YouTube. Ze erkennen 100 executives, 100 toekomstige leiders en 50 voorstanders die inclusie en strategische veranderingen in hun sector verbeteren.

Onder de Top 100 Ethnic Minority Executive Role Models bevinden zich Apoorva Bapna, Chief Culture Officer bij WPP, Dorothy Burwell, Partner bij FGS Global, Kapria Jenkins, Executive Director van het Detroit Experience Studio bij VML, Julia Rast, Global Senior Director Emerging Innovation bij GroupM Nexus, en Niken Wresniwiro, SVP Global Communications bij WPP.

Bij de Top 100 Ethnic Minority Future Leaders zijn Chelsea Breur, Social Creative Director bij Wavemaker, Matthew Chew, Paid Social Innovation Lead bij EssenceMediacom, Ashford Mills, Global Project Manager bij GroupM Nexus, Jené Mitchell, Technology Specialist bij VML, Diane Munyeshuli, Account Manager bij Ogilvy Social Lab, en Jennifer Nnamani, Project Manager bij AKQA erkend.

Daarnaast is Lindsay Pattison, Chief People Officer bij WPP, opgenomen in de lijst van Top 50 Advocate Executive Role Models.

Wall of Fame

WPP-CEO Mark Read is opgenomen in de Involve Hall of Fame voor zijn inspanningen om diversiteit en inclusie te bevorderen. Onder zijn leiding heeft WPP $30 miljoen toegezegd om raciale ongelijkheid te bestrijden en minderheidstalenten te ondersteunen.

WPP's initiatieven

WPP streeft naar een inclusieve werkomgeving en ondersteunt programma's zoals One School in het VK en het Creative Technology Apprenticeship. In Nederland viert de Home at Work-tentoonstelling biculturele identiteit, terwijl het Welcome Talent-initiatief in België de talentenpool diversifieert. In Brazilië heeft AKQA het SOMA+ project gestart om studenten uit achtergestelde groepen op te leiden.

WPP investeert ook in het Amerikaanse bureau Majority, dat een multicultureel talentmodel combineert met marketingmogelijkheden. Deze initiatieven bevorderen een omgeving waarin iedereen zich gewaardeerd en gesteund voelt.