JongeHonden halverwege 24 uurs-pitch

13-05-2008 (10:51) - JongeHonden

In het Post CS gebouw in Amsterdam zijn sinds gistermiddag 24 jonge creatieve teams bezig om een campagne neer te leggen voor nrc.next. De jonge honden krijgen 24 uur de tijd in deze 24 uurs-pitch, georganiseerd door JongeHonden, GettyImages en Cebuco. De opdrachtgever is nrc.next die op zoek is naar die ene geniale campagne waarmee zij studenten kunnen bereiken.

Een opdracht waarin veel jonge honden zelf de doelgroep zijn, dus er wordt veel van ze verwacht. Maandagnacht zaten veel creatieven nog achter hun laptops of met het schetsblok voor hun tentje. De tijd dringt dan ook, want vanmiddag om 16.00 uur moeten de concepten ingeleverd zijn en kort daarop worden de winnaars bekendgemaakt.

Jury

De jury bestaat onder meer uit creatieven Arjen de Jong, Raymond van Schaijk en Edward Bardoul. Na afloop van het 24 uurs event vindt de JongeHonden Offline plaats. Hier kan iedere jonge creatief met zijn portfolio onder de arm aanschuiven bij één van de dertig vertegenwoordigde bureaus. Zo zijn er senior creatives en creative directors van BSUR, DDB, Doom&Dickson, Doorn&Roos, Etcetera, Euro RSCG, FHV/BBDO, Lemon Scented Tea, UbachsWisbrun/JWT, Prins Walvisch, Publicis, Saatchi, Springer & Jacoby, Strawberry Frog, They, Houdini, Lemz, Woedend, Black Magic Marker, Achtung, New Message, Oer, .Bone, Result Recruitment, Rich (LG&F), BVH, Lowe, 180, Wieden+Kennedy en KesselsKramer. Iedereen is welkom tijdens deze Mappenavond die op dezelfde locatie plaatsvindt; de BG in het Post/CS gebouw, Oosterdokskade Amsterdam.