Etos gaat strijd met Kruidvat aan

21-08-2009 (09:03) - Marketing

Drogisterijketen Etos garandeert dat klanten voor alle A-merken niet goedkoper terecht kunnen bij Kruidvat. Deze prijsgarantie wordt ondersteund met een groot publiciteitsoffensief.

Volgens woordvoerder Maartje van Wijk van Etos loopt de campagne sinds maandag. ‘We zijn voor de tweede keer de beste drogist van Nederland geworden geworden. We worden op heel veel aspecten hoog gewaardeerd door klanten. Bijvoorbeeld klantvriendelijkheid, assortiment en service. Het is ons alleen nog niet gelukt de consument te overtuigen van onze lage prijzen. Met deze actie willen we voor eens en voor altijd duidelijk maken dat wij lage prijzen.'

De campagne omvat onder meer reclame op de radio, in de dagbladen en op abri’s. Volgens Van Wijk hoefde Etos geen prijzen aan te passen voor de campagne. ‘Etos heeft deze prijzen al lang, maar heeft dat niet duidelijk genoeg gemaakt aan de consument. Het is een belofte die we voor altijd ook écht gaan waarmaken.'

Het gaat om de reguliere prijzen van A-merken. 'Mocht het zo zijn dat een klant toch een lagere prijs heeft gezien, dan krijgt hij of zij het verschil terug en passen wij de prijs binnen 48 uur aan.’

Etos kiest voor rivaal Kruidvat als referentiepunt voor de actie. In het Voorjaarsrapport 2009, waarin Etos de nummer één was, scoorde Kruidvat aanzienlijk beter op het aspect prijs.


Elsevier Retail

Reacties

Dus feitelijk zegt Etos hiermee dat ze de klanten altijd meer hebben laten betalen dan bij het Kruidvat! Slim van Etos! zo kunnen ze op die manier dus de rest 'stiekem' duurder houden zodat de klant nog steeds meer blijft betalen!! Erg slechte reclame Etos! en een ijzersterke reactie van Kruidvat:
"Etos bewijst weer: Kruidvat de enige echte voordeeldrogist!"
Danny @ 22-08-2009 00:49 uur
Wat ik niet snap aan de campagne: als je zegt dat je prijzen altijd al even laag geweest zijn als die van Kruidvat, waarom laat je je abri's en dan uitzien als één grote stunt-aanbieding? Inclusief grote rode prijs-ster en knallende opmaak? Dan wek je toch juist de indruk dat het tijdelijke actie-prijzen zijn? Begrijp ik niks van. Waar is 'op je voordeligst' gebleven? Met dat thema kun je toch juist ook prima op prijs concurreren?
pjotr @ 22-08-2009 11:31 uur
Volgens mij is de reactie van de consument: Ah, ik heb bij Etos altijd teveel betaald, voortaan ga ik naar de Kruidvat.
Tessa @ 26-08-2009 09:34 uur

Bureaus

Media

Economisch