Beter Horen wint kort geding van Specsavers
26-02-2016 (15:40) - Marketing
De rechter heeft Beter Horen in het gelijk gesteld in een kort geding dat was aangespannen door Specsavers. Het kort geding ging over een reclameboodschap waarin Beter Horen aangeeft geen gratis hoortoestellen weg te geven omdat het de kwaliteit van hoorzorg voorop stelt boven prijs. Specsavers ziet dit als een aanval en eiste dat de reclameboodschap zou worden stopgezet.
De reclameboodschap die ter discussie stond, ging over de klantvraag 'of Beter Horen ook aan gratis hoortoestellen doet'. Het antwoord op deze vraag is dat Beter Horen dat niet doet omdat het focust op kwaliteit.
Beter Horen wil zich met haar reclameboodschap niet afzetten tegen specifieke andere aanbieders, maar juist haar eigen positie als aanbieder van kwalitatief hoogwaardige hoortoestellen en dienstverlening onderstrepen.
Beter Horen is verheugd dat de rechter in het vonnis heeft geoordeeld dat de reclame van Beter Horen geoorloofd is.
klantvragen
Dat er onder consumenten veel onduidelijkheid bestaat over prijzen en vergoedingen van hoortoestellen, blijkt ook uit recent marktonderzoek dat Beter Horen heeft laten uitvoeren. Hoewel consumenten in de hoortoestellenmarkt veel prijsvoordelen ervaren (66%), is de prijsstelling voor hen niet helder en doorzichtig: 62% van de consumenten weet eigenlijk niet waar zij aan toe is. Met name slechthorenden die zich nog oriënteren, scoren hierop hoger (68% versus 59%). Over de vraag of men bij alle audiciens terecht kan voor een gratis hoortoestel, is de markt onwetend en verdeeld. 22% meent van wel, 24% is neutraal, 18% weet het niet en 37% denkt van niet.