Jonge techbedrijven trekken sprintje dankzij nieuwe studio OSÉ

Jonge techbedrijven trekken sprintje dankzij nieuwe studio OSÉ

10-12-2025 (10:14) - Bureaus

Communicatiestrategen Lize Hong (ex- Google en Uber) en Andrada Smaranda (voorheen Adyen) lanceren de nieuwe studio OSÉ, die startups en scale-ups in drie weken hun merk, messaging en positionering vernieuwt. De nieuwe creatieve onderneming belooft kwaliteit, snelheid en betaalbaarheid.

Op de foto: Lize Hong (l) en Andrada Smaranda

Met haar werkwijze daagt OSÉ het traditionele bureau­model uit. Geen langdurige retainers of maandenlange trajecten, maar korte, intensieve Brand & Messaging Sprints. Elk traject duurt drie weken, werkt met één vast tarief en gebruikt bewezen frameworks die zijn ontwikkeld voor snelgroeiende techbedrijven.

Sprintje trekken

Volgens de oprichtsers is zo'n Sprint, bestaande uit een scherp narratief, een onderscheidend merk en concrete assets, precies wat jonge ondernemingen nodig hebben om te groeien. "De meeste startups falen niet door een slecht product, maar omdat niemand begrijpt wat ze doen of waarom het ertoe doet", zegt Hong.

"In de VS weten founders dit al: merk en verhaal zijn daar essentieel voor het voortbestaan van het bedrijf. In Europa wordt het vaak over het hoofd gezien. Dat willen we veranderen door het op deze manier toegankelijker te maken", vervolgt Hong. 

Terug naar de kern

Dit is ook wat Sohrab Hosseini, medeoprichter van Orq.AI, direct aansprak. De AI-startup is, naast Cocoroco, de eerste klant van nieuwe bureau. "OSÉ hielp ons terug naar de kern. Daardoor hebben we nu een verhaal dat onze complexe technologie eenvoudig en overtuigend uitlegt. Er staat bovendien een merk waar we écht trots op zijn en waar we meteen positieve reacties op krijgen uit de markt. De snelheid en kwaliteit van het traject waren precies wat we als scale-up nodig hadden."


Media

Marketing

Economisch