Charelle Akihary nieuwe bestuursvoorzitter PIM

06-10-2022 (12:18) - Marketing

Op 1 november start Charelle Akihary als voorzitter van het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Zij volgt hiermee Yvonne Nassar op. Charelle: "Als marketeers kunnen we betekenisvolle impact maken. Meedoen en actief een bijdrage leveren, dat is de uitnodiging van PIM aan alle marketeers."

Charelle Akihary is marketingstrateeg bij bouwbedrijf en vastgoedbeheerder Heijmans. Ze werd op 4 oktober tot voorzitter benoemd tijdens de Algemene Ledenvergadering van PIM, tijdens het PIM-event Port of Rotterdam.

Changemaker en marketeer

Als changemaker en marketeer werkt Charelle aan strategische oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken zoals de woningnood, energietransitie, leefbare schone steden en duurzamer bouwen. Eerder hield ze zich bezig met mondiale merkstrategie, innovatie en complexe transformaties bij onder andere Danone (B-corp) en Whirlpool EMEA.  

Uitnodiging aan alle marketeers

Charelle: "Ik zie marketeers echt als regisseurs van waarde in organisaties, de markt en de samenleving. Door te luisteren naar de klant en de maatschappij, en door te acteren en anticiperen op marktontwikkelingen, stimuleren we dat organisaties meer gaan werken als een dynamisch en adaptief systeem en zo een positieve bijdrage leveren aan de wereld. Dit is in lijn met de visie van PIM. PIM ondersteunt marketeers daar ook bij. Ten eerste door de kracht van samenwerken. Je kunt niets alleen. Sparren met andere marketeers, juist buiten je eigen organisatie, geeft nieuwe inzichten en brengt je verder. Ten tweede door de kennis, visie, vernieuwing en verbinding binnen het netwerk. Om als marketeers betekenisvolle impact te maken, moeten we een stap naar voren zetten; marketinginnovatie met een doel. Het Marketing Manifest geeft richting aan die impact en stimuleert anderen eraan te beginnen. Meedoen en actief een bijdrage leveren, dat is de uitnodiging van PIM aan alle marketeers."

Vertrouwen

Yvonne Nassar is enthousiast en heeft vertrouwen in Charelle: "Na 5,5 jaar is het een goed moment om ruimte te maken. Charelle heeft een veelzijdige achtergrond op marketing- en innovatiegebied, is een verbinder en aanpakker. Ik ben trots op wat we de afgelopen jaren met PIM bereikt hebben: de professionalisering van de organisatie, de nieuwe strategie en visie van marketing als impactmaker, het Marketing Manifest dat we samen met de marketingcommunity ontwikkelden, de actuele kennis- en netwerkevents, inclusiviteit in alle gelederen en het experimenteren. Ik ben ervan overtuigd dat Charelle een verdere impuls kan geven aan deze ontwikkelingen." Yvonne gaat verder bij het Van Gogh Museum.


Bureaus

Media

Economisch