Chatbot Sanne populair

24-09-2007 (10:17) - Marketing

Het gebruik van ‘chatbot’ Sanne slaat aan. Dagelijks stellen ongeveer 2.000 klanten een vraag aan deze online medewerkster van Wehkamp.nl.  Wehkamp heeft haar een jaar geleden in samenwerking met The Selfservice Company op haar site geïntroduceerd. Online medewerkster Sanne beantwoordt volledig geautomatiseerd vragen van bezoekers op de klantenservicepagina op Wehkamp.nl. De meeste vragen aan Sanne gaan over bestellen, bezorgen, betalen, het assortiment of manieren om contact te krijgen met Wehkamp en zelfs over haar persoonlijkheid. Als het nodig is, geeft Sanne ook de bijbehorende webpagina bij het antwoord. Mocht Sanne er niet helemaal uitkomen, dan krijgt de klant opties aangeboden om te communiceren met ‘echte’ collega’s van Sanne. Dit kan via live chat, e-mail of telefoon. Zo krijgen klanten altijd snel en goed antwoord op hun vraag.

Bureaus

Media

Economisch