Commercials elektronisch aangeleverd

15-05-2008 (09:56) - Marketing

De televisie-exploitanten starten met ingang vandaag een test voor het elektronisch aanleveren van  televisiecommercials. Tot nu toe vinden de leveranties plaats via fysieke tapes. De test moet leiden tot het definitief overstappen op elektronisch aanleveren op 1 februari 2009. De exploitanten, verenigd in SPOT, hebben de afgelopen maanden een uitwerking gemaakt van de technische specificaties waaraan de elektronische leveringen moeten voldoen. Voordeel van deze onderlinge afstemming is dat er zowel voor de leverancier als bij de exploitanten eenduidigheid bestaat over de te hanteren formats. Dit bevordert een  soepele invoering en maakt de levering in de toekomst efficiënter. In mei zal een testperiode worden ingegaan, waarna in augustus de elektronische brievenbussen van de exploitanten zullen worden opengesteld. Paul van Niekerk, directeur SPOT: ‘De introductie van elektronisch leveren van commercials betekent een belangrijke stap vooruit in de modernisering van televisiereclame. De hele bedrijfstak profiteert hiervan. Het maakt het verkeer met de adverteerder flexibeler en efficiënter. De BVA ondersteunt dit proces dan ook van harte.’

Bureaus

Media

Economisch