Consument wil meer betrokken zijn bij merk

07-10-2013 (08:19) - Marketing

Edelmans nieuwe consumentenonderzoek, brandshare, moet laten zien dat actieve en gerichte interactie met consumenten grote marketingkansen biedt voor merken. Het rapport stelt dat maar liefst 90 procent van de respondenten meer betrokken wil zijn bij merken; zij willen meedoen en -denken. Slechts 10 procent zegt dat dit momenteel al op een effectieve manier gebeurt.
 
Uit brandshare blijkt dat hoe inhoudelijker en transparanter de interactie met een merk is, hoe meer consumenten dit belonen door de producten te kopen, te gebruiken en aan te bevelen. 
 
Brandshare identificeert zes belangrijke pijlers waar bedrijven rekening mee dienen te houden om hun merken samen met consumenten succesvol te kunnen bouwen: Ga de dialoog aan, maak samen dingen mee, streef dezelfde doelen na, heb dezelfde waarden, ontwikkel samen producten en ken dezelfde geschiedenis.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch