Dacia presenteert nieuwe merkidentiteit

07-10-2022 (11:05) - Marketing

Dacia presenteert op de Autosalon van Parijs (17 – 23 oktober 2022) een compleet nieuw modellengamma en een nieuwe merkidentiteit.

 

Dacia begint aan een nieuw hoofdstuk met de introductie van een nieuwe merkidentiteit. Tot op heden omvatte dit een nieuw logo – gelijktijdig geïntroduceerd op alle modellen (Spring, Sandero, Logan, Duster en Jogger) – maar ook een nieuwe corporate identity, nieuw design en nieuwe kleuren. De Autosalon van Parijs vormt het podium om de nieuwe merkidentiteit van Dacia voor het eerst aan het grote publiek voor te stellen.

Dacia presenteert zijn complete line-up waarbij elke auto voorzien is van het nieuwe Dacia logo (Dacia Link) waarin de gestroomlijnde lijnen van een ‘D’ en ‘C’ samenkomen als de schakels van een ketting: een symbool voor robuustheid en eenvoud. Met het nieuwe logo onderstreept Dacia zijn merkwaarden: een essentieel merk dat cool, robuust, outdoor en eco-smart (economisch en ecologisch) is.

MANIFESTO

De Dacia MANIFESTO concept beleeft zijn wereldpremière op de Dacia stand. Hoewel de MANIFESTO geen voorbode is van een toekomstig productiemodel, is het wel een blauwdruk van de visie van Dacia op essentiële, coole, robuuste, betaalbare en milieuvriendelijke voertuigen. Het studiemodel is een proeftuin voor de nieuwste innovatieve functies, waarvan sommige hun weg vinden naar productiemodellen. De Dacia MANIFESTO is een zeer compacte, lichtgewicht auto die is ontworpen voor de wildernis en het buitenleven. De nadruk ligt op wendbaarheid, niet op snelheid. Het studiemodel is een tastbare weergave van de merkwaarden van Dacia.


Bureaus

Media

Economisch