DNA Amsterdam krijgt vorm
19-11-2010 (09:19) - Marketing
202 ontwerpen van 86 verschillende creatieve talenten uit Nederland zijn ingediend om dé visuele essentie van Amsterdam vast te leggen in de ontwerpwedstrijd Amsterdam DNA. De ontwerpwedstrijd is georganiseerd door American Express en de Stichting Cultuur en Ondernemen.
De vorige maand gelanceerde ontwerpwedstrijd Amsterdam DNA gaf creatieve talenten uit Nederland de kans om grafisch hun passie voor Amsterdam te tonen. Hiermee maken ze kans hun werk door heel Amsterdam te exposeren.
Van de 202 ontwerpen is een shortlist van finalisten geselecteerd door de Stichting Cultuur-Ondernemen, American Express, Ogilvy en Winkelman en Van Hessen. In totaal zijn 31 ontwerpen van 16 verschillende ontwerpers (8 mannen, 8 vrouwen) geselecteerd voor de eindjurering. De ontwerpers komen uit heel Nederland, van Amsterdam, Utrecht, Delft, Eindhoven, Apeldoorn, Rotterdam tot Haarlem.
De finalisten hebben op 11 november hun werk persoonlijk aan de jury gepresenteerd. De jury bestaat uit Kunstenaar van het Jaar 2010 Ans Markus, Vice President Merchant Services van American Express Marjolein Gerritsen, grafisch ontwerper Herman van Bostelen, Creative Group Head Ogilvy Amsterdam Peter van Kuijk, Hoofd PR en Voorlichting Van Gogh Museum Janine Fluyt en Eigenaar Supperclub Amsterdam Bert van der Leden.