
Els Dijkhuizen (ex-Heineken) nieuwe CMO McDonald's Nederland
Els Dijkhuizen (voorheen Heineken) is de nieuwe Chief Marketing Officer van McDonald's Nederland. Ze neemt het stokje over van Stijn Mentrop, die afgelopen zomer de CMO van de Duitse tak van het fastfoodbedrijf werd.
Tot voor kort werkte Dijkhuizen bij Heineken waar zij 17 jaar lang verschillende (inter)nationale marketing- en communicatiefuncties vervulde. Als Marketing Director Heineken Nederland en Global Director Sponsorships Communication was zij o.a. verantwoordelijk voor de 150 jaar jubileumcampagne 'Heerlijk Helder hoe je ons ook noemt', de introductie van Heineken Silver en bouwde zij de digital- en datakant van het biermerk verder uit.
Marktleiderschap versterken
Zoe Hamburger, vanaf 1 september 2025 Managing Director van McDonald’s Nederland: "Met haar ruime ervaring in merkstrategie, innovatie en marketing brengt Els een unieke combinatie van creativiteit, commercieel inzicht en mensgericht leiderschap mee naar McDonald’s. Haar komst betekent een mooie kans om onze positie als marktleider verder te versterken. Ik kijk ernaar uit om nauw met haar samen te werken om de groei van ons merk verder voort te zetten."
Els Dijkhuizen is minstens zo blij met haar nieuwe functie: "McDonald’s is een iconisch merk dat diep geworteld is in het dagelijks leven van mensen. Het merk met de vertrouwde gele bogen straalt positiviteit, innovatie en beleving uit. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team hier verder aan te bouwen."
Samenwerking met bureaus
Els start per 5 januari 2026 en zal in haar team twintig marketeers leiden. Als CMO is zij onderdeel van de Nederlandse directie en werkt zij o.a. nauw samen met de Franchisenemers van McDonald’s en met de vaste bureau partners zoals TBWA, OMD, MRM en ACE.