Erik de Zwart lanceert DigiPluggen©

13-01-2011 (09:20) - Marketing

Erik de Zwart lanceert binnenkort een nieuw innovatief initiatief: ‘DigiPluggen©’. Dit is een onlinedatabase, waar muzieklabels hun muziek beschikbaar stellen voor onder meer muzieksamenstellers en recensenten. De Zwart doet de officiële aankondiging vrijdag 14 januari op Eurosonic Noorderslag, tijdens een discussiepanel over de toekomst van ‘pluggen’.

‘‘Pluggen’ is het onder de aandacht brengen van muziek bij radio, tv en pers, legt De Zwart uit. Vertegenwoordigers van de media worden nu nog bestookt met cd’tjes, maar dat kan veel gebruiksvriendelijker en goedkoper.’

De Zwart is zelf radiomaker, eigenaar van een muzieklabel en succesvol media-entrepreneur, en weet dus vanuit verschillende invalshoeken waar een dergelijk systeem aan moet voldoen. Maar hij heeft zijn oor ook bij vakgenoten te luister gelegd. ‘We hebben de behoeften van potentiële gebruikers geïnventariseerd en een systeem gebouwd dat aan alle wensen voldoet. De eerste reacties zijn dan ook zeer positief.’

‘We’ zijn in dit geval, naast De Zwart, Edo Westerbeek en Ricardo Klaverdijk van MBS Benelux en mediavormgevers Stoel De Munk.  

DigiPluggen© is een verzamelpunt voor nieuwe muziekuitgaven van alle labels. Via dit platform kunnen muziekmaatschappijen hun muziek op eenvoudige, digitale wijze bij muzieksamenstellers en recensenten krijgen. Daarmee wordt het uitdelen en rondsturen van fysiek product niet per se overbodig, maar gebruikers hebben dankzij dit systeem wel sneller, makkelijker en goedkoper toegang tot muziek.

De Zwart vat samen: ‘Nieuwe releases van alle labels kunnen straks vanaf één punt - via mobiel of bedraad internet - worden afgeluisterd, beoordeeld en zo nodig gedownload. En de muziek wordt meteen voorzien van alle relevante informatie over de artiesten.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch