Erotische artikelen uit Bijenkorf-collectie

03-01-2008 (12:09) - Marketing

Warenhuis Bijenkorf stopt met het verkopen van erotische speeltjes. ‘We zijn er mee begonnen om onze lingerie-afdeling te upgraden, maar inmiddels hebben zoveel winkels die artikelen. Dat maakt het een stuk minder interessant’, luidt de verklaring. Marktonderzoeker GfK constateert dat er een soort ‘erotiekmoeheid’ ontstaat, mede door de overkill aan seksueel getinte muziekclips op tv. 55 Procent van de ondervraagden zei tegen verkoop van erotische artikelen in ‘gewone’ winkels als de Bijenkorf, Kruidvat of Etos te zijn. Vooral omdat ze niet willen dat hun kinderen worden blootgesteld aan dergelijke producten, en omdat vrouwen zélf niet met de speeltjes en lingerie geconfronteerd willen worden. Kijkshop stopte vorig jaar al met de verkoop van erotische speeltjes, Etos gaat er wel mee door. GfK raadt de winkelketens die dergelijke producten aanbieden, aan zich goed in de doelgroep te verdiepen.

Bureaus

Media

Economisch