Holland & Barrett legt uit

05-10-2022 (10:00) - Marketing

Holland & Barrett lanceert verschillende explainer-video’s op YouTube, over de werking van diverse basissupplementen. In deze video’s geeft de gezondheidsketen antwoord op de meest gestelde vragen vanuit de doelgroep, gebaseerd op data-inzichten uit onder andere populair zoekgedrag.

Om dé expert van basissupplementen op YouTube te zijn heeft Holland & Barrett de handen ineengeslagen met YouTube Agency Team5pm, die verantwoordelijk is voor de productie van de content en de distributie van de video’s. Op 4 oktober zijn de eerste twee van de totaal acht explainer-video’s live gegaan, over Zink en Foliumzuur.

Romy van der Linden, Content en social lead Holland & Barrett: “We willen ons, als specialist in natuurlijke gezondheid, ook online onderscheiden en onze consumenten daar nog beter van dienst zijn. Uit het data-onderzoek dat Team5pm voor ons heeft uitgevoerd blijkt dat er ontzettend vaak wordt gezocht op bijvoorbeeld de werking van ashwagandha, collageen en kurkuma. Onze nieuwe explainer-video’s leggen op simpele manier uit wat deze supplementen zijn, en waarvoor je ze kan gebruiken. Op deze manier proberen we de klantenbinding ook online te versterken en Holland & Barrett nog beter vindbaar te krijgen.”

credits

Klant: Holland & Barrett
Content & Social: Romy van der Linden
Copy: Kim van den Oord
Online Content Specialist: Sam Bracke
Strategie: Stef van der Burg
Distributie: Merel van Eijk, Less Goes
Productie: Milou Tijsse Klasen, Dyon van Hoek, Peggy Schleeper, Patrick Slijkoord
Editing: Siem Weustenraad, Yukio Ho, Marijn Smidt
Post productie: Tommy Stienissen
 


Bureaus

Media

Economisch