ING introduceert Pinniemaat
13-07-2010 (10:04) - Marketing
ING introduceert op 9 augustus een nieuw welkomstcadeau bij het openen van een Kinderrekening: de Pinniemaat. De Pinniemaat rekent zelf uit hoeveel geld is gespaard en wordt begeleid door een Pinniepas met geheime Pinniecode. Daarmee kunnen kinderen zelf geld ’pinnen’ uit hun spaarpot. Met de introductie bouwt ING voort op de succesvolle kinderspaaracties uit het verleden, waaronder de Penniemaat die 25 jaar geleden door Postbank werd geïntroduceerd. Vanaf 9 augustus is de Pinniemaat verkrijgbaar bij het openen van een Kinderrekening van ING.
Johan van der Zanden, directeur Marketing Particulier ING: “Net als de spaarpot van toen, is de ING-Pinniemaat meer dan een spaarpot. Het is fun én educatief. De spaarpot gaat alleen open met een Pinniepas in combinatie met de code. ING heeft de spaarpot speciaal ontwikkeld voor haar jongste klanten, zodat zij spelenderwijs met geld leren omgaan. Zo kunnen ze bijvoorbeeld een spaardoel invoeren in de Pinniemaat. Dan kunnen ze iedere keer zien hoeveel ze nog moeten sparen om het gewenste doel te bereiken. Daarnaast hebben we de spaarpot nog voorzien van andere mooie snufjes. Hij is bijvoorbeeld ook te gebruiken als wekker, klok en rekenmachine.’
Ruim 25 jaar geleden introduceerde Postbank de Penniemaat bij het openen van een Pennierekening. Later werd deze spaarpot vervangen door de elektronische Penniemaat, die uitgroeide tot een begrip. Met de Pinniemaat blaast ING de superspaarpot nieuw leven in.