Lidl en Vrumona winnaars allereerste Tikkie Campagne Awards
Op vrijdag 7 februari zijn op het Tikkie seminar tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi de allereerste Tikkie Campagne Awards uitgereikt. Uit meer dan 100 genomineerde campagnes zijn Lidl en Vrumona als winnaars uit de bus gekomen.
Lidl krijgt de award voor Beste Tikkie Advertentiecampagne van 2024 en Vrumona de prijs voor Beste Cashback Campagne. Beide campagnes vallen op door hun creatieve insteek en de manier waarop ze gebruikers op een slimme en speelse manier wisten te activeren.
Tikkie campagnes
Tikkie werkt samen met merken als Netflix, Lidl en HEMA om campagnes op te zetten binnen de Tikkie-app, waardoor merken in contact kunnen komen met de unieke doelgroep van Tikkie. Samen met de merken en reclamebureaus worden creatieve campagnes uitgedacht waarmee Tikkie-gebruikers worden verrast. De meerwaarde voor de gebruikers van de Tikkie-app staat hierbij voorop. De campagnes kunnen bestaan uit promoties, interactieve games en spraakmakende video’s. Daarnaast zetten merken Tikkie ook in voor cashback-acties, waarbij klanten (een deel van) hun aankoopbedrag binnen enkele seconden terugkrijgen via Tikkie. Hiermee biedt Tikkie merken de mogelijkheid de zichtbaarheid van producten te verhogen en tegelijkertijd appgebruikers te stimuleren om producten uit te proberen.
Moreno Kensmil, Head of Marketing bij Tikkie: “Bij Tikkie weten we dat een slimme creatieve campagne het verschil kan maken. Dankzij de unieke plek in de Tikkie-app geven we merken niet alleen een groot bereik, maar ook de kans om gebruikers te activeren. En dat werkt! Om onze klanten te inspireren en samen tot nog meer briljante ideeën te komen, hebben we de Tikkie Campagne Awards in het leven geroepen. Dit jaar hadden we de luxe om uit een heleboel geweldige campagnes te kiezen – een duidelijk teken dat dit concept een hit is.”
Speciaal ontwikkelde game van Lidl
Lidl heeft de allereerste Tikkie Campagne Award in de wacht gesleept dankzij de slimme en creatieve aanpak van hun XXL Deals-campagne. Met een speciaal ontwikkelde game wisten ze consumenten te activeren: deelnemers konden punten verzamelen en daarmee een coupon verdienen voor een gratis croissant bij Lidl.
Deze slimme combinatie van digitaal en fysiek wist niet alleen de aandacht van consumenten te trekken, maar ook de jury te overtuigen. Een campagne die perfect laat zien hoe merken op een speelse én effectieve manier impact kunnen maken via Tikkie.
Populaire 'Tikkie voor 'n Blikkie' campagne van Vrumona
Met de campagne 'Tikkie voor 'n Blikkie' heeft Vrumona de titel voor Beste Cashback Campagne van 2024 gewonnen. Het doel van deze campagne was tweeledig: enerzijds speelde Vrumona in op de groeiende trend waarbij consumenten steeds vaker kiezen voor kleinere frisdrankverpakkingen. Anderzijds wilden ze consumenten kennis laten maken met meer van hun merken, zoals Rivella, Crystal Clear, Royal Club of Pepsi. Met deze aanpak wisten ze een enorm bereik en sterke betrokkenheid te realiseren
Tikkie-gebruikers konden deze deal via de Tikkie-app pakken, een blikje in de winkel halen en direct het aankoopbedrag terugkrijgen op hun rekening. Christel Plant, Shopper Marketing Manager van Vrumona: “‘Tikkie voor een Blikkie’ was een unieke campagne die perfect inspeelde op consumententrends en de focus die wij vanuit Vrumona hebben op het blik assortiment. De samenwerking met Tikkie, onze omni-channel aanpak en de creativiteit van alle betrokken teams hebben deze activatie tot een succes gemaakt. Dat we hiervoor een prijs hebben gewonnen, is een fantastische erkenning van ons gezamenlijke werk – iets waar we enorm trots op zijn!”
Beoordeling door vakjury
Een panel van experts, onder leiding van Moreno Kensmil, boog zich over alle genomineerde campagnes. Samen met Tikkie’s Head of Data en een team van media- en activatiespecialisten koos de jury uiteindelijk Lidl en Vrumona als de grote winnaars. Hun campagnes sprongen eruit en zetten de toon voor de toekomst. Moreno Kensmil: “Met zoveel creatieve en succesvolle campagnes was de keuze niet makkelijk, maar één ding is zeker: de lat ligt hoog voor volgend jaar. Want ja, de Tikkie Campagne Awards komen terug! Vanaf nu zetten we elk jaar de meest inspirerende campagnes die merken en Tikkie-gebruikers op een slimme manier samenbrengen in het zonnetje.”