Managers verslaafd aan data

17-11-2010 (09:31) - Marketing

Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten, heeft de resultaten van haar wereldwijde onderzoek ‘The business impact of big data’ bekendgemaakt. Uit het onderzoek komt naar voren hoe organisaties omgaan met de grote groei van data binnen hun bedrijf.
 
Het onderzoek, uitgevoerd door Kelton Research, onthult dat de toenemende hoeveelheid data een grote uitdaging is voor managers. Meer dan de helft (56 procent) van de managers, IT-beslissers en afdelingshoofden geeft aan dat zij overweldigd worden door de hoeveelheid data die binnen hun organisatie wordt beheerd. Velen van hen geven aan dat ze vaak vertraging oplopen bij het nemen van belangrijke beslissingen, doordat ze te veel informatie tot hun beschikking hebben. Bijna de helft (46 procent) zegt dat ze wel eens een verkeerde beslissing hebben gemaakt als gevolg van slechte of verouderde data.
 
‘Organisaties moeten een datacultuur ontwikkelen waarin managers, medewerkers en strategische partners actief kunnen participeren in het beheren van een betekenisvolle datacyclus’, zegt Erik Lamers, Business Development & Marketing Director bij Avanade Nederland. ‘Dit geeft organisaties de mogelijkheid om informatie uit data om te zetten in gerichte zakelijke inzichten.’
 
Ondanks de uitdagingen die de snelle toename van data met zich meebrengt, geven managers aan dat ze meer en sneller data willen ontvangen. Eén op de drie managers meent dat toegang tot extra databronnen hen in staat stelt hun taken beter uit te voeren. Volgens het onderzoek wordt de vraag naar meer en snellere data gedreven door het vermogen om op de hoogte te blijven van de klantverwachtingen op het gebied van service.
 
‘Dit onderzoek bevestigt de feedback van onze klanten over de uitdagingen die zij zien op het gebied van databeheer’, vervolgt Lamers. ‘Managers willen graag snellere toegang tot data, zodat ze de informatiehoeveelheid beter kunnen verwerken. Snelheid is zeer belangrijk, maar content is essentieel om de volledige omvang van data te begrijpen en de correcte organisatorische beslissingen op het juiste moment te maken.’
 
Managers weten data op waarde te schatten. Zo kunnen ze betere zakelijke voorspellingen maken, waardoor er minder onzekerheid is bij het nemen van beslissingen wat leidt tot een verbeterde concurrentiepositie. 61 procent van de organisaties is van mening dat de datastroom die binnenkomt bij de organisatie zorgt voor fundamentele veranderingen in de bedrijfsvoering.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch