Meeste respons met TV-reclame
10-11-2015 (10:39) - Marketing
Uit onderzoek van GroupM blijkt dat TV-reclame meeste verkoop en lange termijnrespons genereert. Het onderzoek genaamd ‘TV response: new rules, new roles’ maakt duidelijk wat de effecten zijn van de diverse mediumtypen op de reclamerespons.
TV-reclame blijkt van de onderzochte mediumtypen de meeste verkoop te genereren op de korte tot midden lange termijn en domineert de lange termijnrespons. GroupM analyseerde onder andere 1,4 miljoen TV-spots afkomstig van 43 adverteerders uit 9 verschillende branches.
De belangrijkste conclusies: TV genereert de meeste korte tot midden lange termijn verkoop en domineert de lange termijn respons. TV-reclame is ook bij hoge mediabestedingen het meest kosten efficiënt. TV-reclame is verantwoordelijk voor 44% van alle media gerelateerde interacties met betrekking tot het merk op Facebook.
1,4 miljoen T- spots
In het onderzoek gebruikte GroupM verschillende methodes zoals econometrische modellen en de GroupM Spotlift Tool om 1,4 miljoen TV-spots te analyseren die afkomstig zijn van 43 adverteerders uit 9 verschillende branches.