Kruidvat plaatst Digital Out of Home-netwerk in honderden winkels

Kruidvat plaatst Digital Out of Home-netwerk in honderden winkels

14-05-2025 (09:59) - Marketing

Met het nieuwe Digitaal-Out-of-Home (DOOH) netwerk van Kruidvat kunnen adverteerders via digitale etalageschermen zowel Kruidvat-bezoekers als shoppers in de winkelstraat te bereiken. Met deze stap biedt Kruidvat merken zowel on- als offline advertentiemogelijkheden onder de naam OptimO.

Met de digitale schermen in de winkeletalages van Kruidvat kunnen adverteerders nu ook offline inspelen op de behoeften van hun doelgroep. Met OptimO kan dit zelfs vlak voor het aankoopmoment in de winkel, om zo nog meer impact te maken. Dit maakt het netwerk geschikt voor zowel actiematige campagnes rond het aankoopmoment als voor merkcampagnes die inzetten op overweging en naamsbekendheid.

775 locaties

Het netwerk wordt bovendien meegenomen in de eerstvolgende update van het Buitenreclame Onderzoek (BRO), waarmee het bereik van dit nieuwe netwerk inzichtelijk wordt gemaakt. Binnen drie maanden moeten 400 winkels het scherm krijgen. Dit groeit door naar 775 locaties verspreid over Nederland.

“Met de uitrol van DOOH zetten we de kracht van online en offline volledig in. We bieden adverteerders nu een bijzonder krachtig omnichannel retail media netwerk. Van online zichtbaarheid, digitale schermen in de winkel tot het toegankelijke maken van data uit de Kruidvat Club”, zegt Brenda Smith, CMO bij AS Watson Benelux.

Partnership met Global Media & Entertainment

Voor de sales van het Digitale netwerk heeft Kruidvat een partnership gesloten met Global Media & Entertainment.  "We zijn enorm blij met het vertrouwen dat we vanuit Kruidvat hebben gekregen", zegt Guy Grimmelt, Marketing & Sales director bij Global. "Kruidvat trekt wekelijks een diverse groep shoppers en bevindt zich in de drukste winkelstraten van Nederland, waardoor je veel mensen kunt bereiken.”

Voor de installatie en beheer van de digital signage schermen werkt Kruidvat samen met First Impression. "Dankzij onze ervaring in digital signage en snelle uitvoering zorgen we ervoor dat de schermen betrouwbaar functioneren en de boodschap altijd zichtbaar is”, aldus Stefano Fadda, Chief Commercial Officer bij First Impression.


Bureaus

Media

Economisch