Motomedia krijgt Duits broertje
08-11-2010 (09:17) - Marketing
Motomedia breidt deze maand haar online automotive netwerk uit met mobile.de. Motomedia verstevigt hierdoor haar positie in met name het occasion segment. Mobile.de, onderdeel van eBay International, is in Duitsland de grootste online marktplaats voor voertuigen. Door de uitbreiding groeit het maandelijks bereik van het Motomedia netwerk naar ruim 3,6 miljoen unieke bezoekers. Met een eigen sales organisatie exploiteert Motomedia nu elf websites en blogs.
Marque Joosten, directeur van Motomedia: ‘In Nederland is Motomedia een van de grootste en meest veelzijdige spelers op online automotive gebied. Motomedia is drie jaar geleden gestart met de lancering van Zomoto. Deze innovatieve website presenteert veelal meer dan 350.000 tweedehands auto’s. De Nederlandse consument kan via mobile.de nu ook een gebruikte auto importeren. Motomedia biedt adverteerders hiermee een occasion platform met totaal circa 600.000 unieke bezoekers per maand.’
‘Motomedia gaat zich richten op de Nederlandse bezoekers van de Duitse website. Wij hebben voor Motomedia als exclusieve sales partner gekozen vanwege het gespecialiseerde netwerk in de automotive branche’, aldus Gert-Jan van Wijk, Head of International Advertising. ‘Daarnaast zijn wij erg te spreken over de onderscheidende marktbenadering en de intelligente mogelijkheden voor advertising zoals rich media en data-integratie.’
Motomedia is in 2007 gestart door Marque Joosten en Marijn Pijnenborg. Het automotive internetbedrijf is volledig onafhankelijk en niet gebonden aan een uitgeverij of dealerorganisatie. Tot de portfolio van het online automotive netwerk behoren elf titels. Autoblog, Autojunk en ABHD voor echte auto(nieuws) liefhebbers. Auto.nl, Autowiki, Mobile.de en Zomoto voor consumenten die zich oriënteren op hun volgende auto. Weblog Carwoman richt zich specifiek op vrouwen. Routenet, Onderweg.nl en Trafficnet bieden alle informatie omtrent mobiliteit zoals routeplanners en actuele verkeersinformatie.