Nieuweautokopen.nl op Challenger-lijst Sprout
22-11-2010 (09:33) - Marketing
Sprout, het tijdschrift gericht op jonge ondernemers, heeft bij zijn jaarlijkse Challenger-verkiezing de autowebwinkel Nieuweautokopen.nl op zijn lijst van 50 Challengers gezet. In het overzicht staan alleen jonge bedrijven die zich weten te onderscheiden en ook nog eens goede financiële resultaten presenteren.
Elk jaar heeft het ondernemersblad Sprout zijn verkiezing van Challenger van het Jaar. Een Challenger is een bedrijf dat met zijn vooruitdenkende ideeën en onderscheidende aanpak snel een vaste plek in het bedrijfsleven heeft weten te verwerven en zijn flexibiliteit en onderscheidende vermogen ook nog eens weet te koppelen aan prima groeicijfers en omzet. Nieuweautokopen.nl werd door het blad gespot en staat dit jaar op de door het blad samengestelde lijst van 50 Challengers.
Een jury van ervaren ondernemers en investeerders kiest de winnaar uit de longlist met 50 kandidaten. Daarbij wordt gekeken naar harde criteria als groeicijfers en omzet, en zachtere criteria als het challengende karakter van de onderneming en de drive van de ondernemer achter het bedrijf. Tevens wordt gekeken naar de zaken die iemand een heuse Challenger maken: lef en flexibiliteit. Bovendien zijn deze ondernemers innovatief en weten zich altijd aan te passen aan veranderende markten dankzij hun goede gevoel voor timing, aldus Sprout. Bedrijven die eerder bovenaan de lijst eindigden als Sprout Challenger zijn fietsontwerper VANMOOF en makelaarskantoor Makelaarsland.
Nieuweautokopen.nl startte vijf jaar geleden als eerste autowebwinkel van Nederland. Inmiddels is het bedrijf aangesloten bij de BOVAG, de Thuiswinkel-organisatie en vragen dagelijks zo’n 750 potentiële kopers een offerte aan voor een nieuwe auto. Dit jaar denkt Nieuweauttokopen.nl tussen de 500 en 700 nieuwe auto’s te verkopen, waarmee het bedrijf zich in autoland tot de grote autodealers mag rekenen.