Online promotie Utrechtse festivals in handen van Boest
Elevation Events, de organisatie achter festivals als Soenda, Smeerboel en Orbit, zet een volgende stap in hun samenwerking met Boest. Na een succesvolle eerste samenwerking voor Smeerboel Festival heeft de festivalorganisator besloten om meer van hun concepten onder te brengen bij het eventmarketingbureau.
Voortaan neemt Boest voor de meeste merken van Elevation Events de online advertising uit handen. Met een op maat gemaakte multichannelstrategie per festival richt Boest zich op het bereiken van de juiste doelgroepen via platforms zoals Instagram, Facebook, TikTok, YouTube en Google. Hiermee speelt het bureau een sleutelrol in het succesvol positioneren en verkopen van festivals in Utrecht en omgeving.
Samenwerking die smaakt naar meer
"De samenwerking tussen Smeerboel Festival en Boest afgelopen jaar is van beide kanten goed bevallen en smaakte naar meer. Ik ben dan ook trots dat we de samenwerking met Elevation Events verder kunnen uitbouwen, met concepten als Soenda en Orbit. Soenda was in 2014 mijn allereerste festival, dus het voelt een beetje alsof de cirkel rond is," aldus Etienne Looije, Operationeel Directeur bij Boest.
130.000 bezoekers per jaar
Elevation Events staat bekend als de drijvende kracht achter zowel intieme- als grote festivals in onder meer Utrecht, die zij volledig zelf produceren en organiseren. Hun evenementen trekken jaarlijks 130.000 bezoekers en hebben een sterke reputatie binnen de Nederlandse festivalindustrie.
Met de samenwerking zetten Boest en Elevation Events samen de schouders onder het versterken van de zichtbaarheid en ticketverkoop van deze festivals. Dankzij de gecombineerde expertise op het gebied van evenementenorganisatie en online marketing verwachten beide partijen een verdere professionalisering van hun samenwerking.
"Na een erg fijne samenwerking met Boest voor Smeerboel Festival 2024, hebben we besloten de samenwerking uit te breiden. Boest onderscheidt zich in het fijne en snelle contact, maar is daarbij ook onderscheidend in het meedenkend vermogen in de soorten advertenties voor de verschillende kanalen” aldus Robin Sandifort, Hoofd Marketing bij Elevation Events.