REAAL: geen tv, wel outdoor

07-03-2008 (10:38) - Marketing

Verzekeraar REAAL start op dinsdag 11 maart met een nieuwe reclamecampagne. Het is een vervolg op de reeds bestaande campagne. REAAL positioneert zich sinds 2004 met veel succes op de essentie van verzekeren: risicocalculatie. De campagne brengt allerlei kansen in beeld die je met REAAL-producten kunt verzekeren. Opmerkelijk is het feit dat televisie dit jaar in de mediamix ontbreekt. REAAL, een van de grootste verzekeraars van Nederland, zet dit jaar ruim 70 procent van het mediabudget in op out-of-home-media. De overige 30 procent wordt ondersteunend ingezet op radio, in vakbladen en online.

Hiermee wil REAAL Nederland continu op onverwachte momenten en plekken confronteren met haar realisme. REAAL is ‘Realist in verzekeren’ en positioneert zich als een alerte, praktische en nuchtere verzekeraar. De communicatieboodschappen worden daarom zoveel mogelijk afgestemd op de plaats, het moment en de stemming waarop mensen in contact komen met de boodschap. Met als achterliggend idee dat de relevantie en de attentiewaarde van de uitingen zo wordt vergroot.

De eerste productcampagne voor de REAAL Opstaphypotheek bestaat uit zo’n 25 uitingen die heel breed out-of-home worden ingezet. Billboards worden zo veel mogelijk afgestemd op specifieke plaatsen.

Bureaus

Media

Economisch