REWE en LiveRamp starten samenwerking op gebied van retail media

REWE en LiveRamp starten samenwerking op gebied van retail media

24-09-2025 (11:25) - Marketing

Retailorganiatie REWE breidt zijn retail media-mogelijkheden uit, dankzij een samenwerking met LiveRamp, specialist op het gebied van dataverwerking. In Nederland is REWE het bedrijf achter leverancier Lekkerland.

Fotocredit: website LiveRamp

Adverteerders die gebruikmaken van REWE Group Retail Media Connect profiteren van activatiemogelijkheden binnen het digitale advertentie-ecosysteem, waaronder sociale media, connected TV en andere digitale touchpoints.

Christian Raveaux, Director Retail Media Connect bij REWE Group: "Door de samenwerking met LiveRamp krijgt de REWE Group aanzienlijke voordelen op het gebied van customer targeting en analyses. Dit versterkt ons vermogen om gepersonaliseerde winkelervaringen te creëren, meer datagedreven beslissingen te nemen en de effectiviteit van advertentiecampagnes aanzienlijk te vergroten."

Veilige samenwerking

LiveRamp helpt REWE Group met het identificeren, verbinden en meetbaar maken van retaildata in een neutrale en veilige omgeving waardoor ze nieuwe use cases op het gebied van retail media kunnen ontwikkelen. Daarnaast wordt de datagedreven samenwerking met leveranciers en partners gemoderniseerd.

Het LiveRamp-platform bevordert veilige samenwerking tussen merken, bureaus en andere mediaorganisaties. Hierdoor kunnen adverteerders hun eigen first-party data veilig combineren met die van REWE Group en activeren op hun inventory. De oplossingen van LiveRamp onderscheiden zich door flexibele controlemechanismen.

Kolja Brosche van LiveRamp Duitsland benadrukt: "De samenwerking tussen LiveRamp en de REWE Group voegt geavanceerde mogelijkheden toe aan een van de grootste retailmedianetwerken van Europa. Het stelt REWE Group in staat uitzonderlijke ervaringen te bieden aan adverteerders. Door datasamenwerking kunnen doelgroepen op nieuwe manieren worden bereikt, waardoor adverteerders betere marketingcampagnes met beter meetbare prestaties realiseren."


Bureaus

Media

Economisch