Scotch & Soda lanceert nieuwe merkidentiteit
16-03-2021 (12:24) - Marketing
Scotch & Soda lanceert zijn nieuwe merkidentiteit. Ook kondigt het bedrijf tegelijkertijd de uitbreiding van zijn winkelbestand aan met 15 nieuwe winkels die in de komende zes maanden worden geopend.
Merklogo
Het nieuwe merklogo weerspiegelt de vrije geest van Amsterdam, waarbij het legendarische &- teken samenvloeit met de initialen van het merk. In het logo zit een knipoog naar het vakmanschap in de collecties; met de delicate beweging van een draad die in het oog van een naald wordt gebracht.
Nieuwe winkels
De nieuwe merkidentiteit, die is ontwikkeld in samenwerking met A Studio in New York, wordt vandaag digitaal onthuld via de socialmediakanalen van het merk, op de website en in de eigen app, en in diverse nieuwe winkels. In totaal 15 nieuwe fysieke winkels en 12 shop-in-shops worden wereldwijd geopend de komende zes maanden, als toevoeging op het bestaande winkelaanbod van 225 winkels en 161 shop-in-shops. De uitbreiding van het wereldwijde netwerk, in steden binnen de grootste markten van Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten en Azië-Pacific, zal gepaard gaan met de introductie van een nieuw “Vrije geest”-winkelconcept waarmee de nieuwe merkidentiteit wordt onderstreept. Deze ontwikkelingen worden gecombineerd met de uniforme commerce-integratie en omnichannel-mogelijkheden van het merk, die begin 2022 voltooid moeten zijn.
Duurzaamheid
Duurzaamheid staat ook centraal in de benadering van Scotch & Soda om verantwoorde collecties te creëren. Voor het huidige zomerseizoen 2021 voldoet 41% van alle stijlen in alle lijnen aan hun norm voor verantwoorde materialen van 20% gebruik van verantwoord materiaal per item. Het doel is om dit te vergroten, zodat 70% van de stijlen die begin 2024 gemaakt worden, aan deze normen zullen voldoen.
Duurzaamheid staat ook centraal in de benadering van Scotch & Soda om verantwoorde collecties te creëren. Voor het huidige zomerseizoen 2021 voldoet 41% van alle stijlen in alle lijnen aan hun norm voor verantwoorde materialen van 20% gebruik van verantwoord materiaal per item. Het doel is om dit te vergroten, zodat 70% van de stijlen die begin 2024 gemaakt worden, aan deze normen zullen voldoen.