Swinkels introduceert nieuw Hard Seltzer merk met een missie
22-10-2020 (16:32) - Marketing
Swinkels Family Brewers heeft een nieuw Hard Seltzer merk geïntroduceerd. Met het nieuwe drankje Spijked& wil de brouwerij een bijdrage leveren aan het herstel van de oceaan. De brouwerij is hiervoor de samenwerking aangegaan met The Seaweed Company.
Spijked& is alcoholisch bruiswater met 4,7% en vijf keer gedistilleerde alcohol. Het bevat 65 Kcal en minder dan 1 gram suiker per 250ml blik. Het drankje is veganistisch en glutenvrij en verkrijgbaar in vier smaken: Lemon, Cherry, Wild Berries en Seaweed. De Seaweed variant is, een integraal onderdeel van de positionering van het Spijked& merk; ‘More than a Hard Seltzer’.
Zeewierboerderijen
Spijked& heeft een uitgesproken maritieme uitstraling, wat naadloos aansluit bij de samenwerking met The Seaweed Company. Doel van de samenwerking is het onder de aandacht brengen van duurzame zeewierteelt. Zeewier heeft een belangrijke rol in het herstel van de oceaan en voor elk verkocht blik Spijked& wordt bijgedragen aan een nieuw stuk zeewierboerderij ter grootte van een A4 om zo de zeewierteelt verder te ontwikkelen.
De merknaam Spijked& is gebaseerd op het Engelse woord ‘Spike’, wat alcoholiseren van bruiswater betekent. In de VS staat dit type drank ook wel bekend als een ‘Spiked Seltzer’. De ‘ij’ in Spijked& laat de Nederlandse afkomst van het merk zien.