T-Mobile online meest populair

17-06-2011 (09:13) - Marketing

T-Mobile is favoriet onder respondenten die zich online oriënteren op een mobiele telefoon met abonnement. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in mei uitvoerde. Het is de derde overwinning voor T-Mobile in evenveel metingen van het onderzoek. Vodafone eindigt opnieuw op de tweede plaats, Telfort stijgt van plek vijf naar drie. De respondenten gaven in totaal 204 individuele beoordelingen over 53 verschillende websites.
 
De website van T-Mobile beschikt over een lagere online vindbaarheid dan in november 2010. 50% van de respondenten bezoekt T-Mobile.nl tijdens de oriëntatie, terwijl dit aandeel zes maanden eerder nog 57,5% bedroeg. De website behaalt vervolgens eerste plaatsen op de thema’s Eerste Indruk en Vormgeving. Het aandeel van de totale voorkeur stijgt juist, van 15% bij de vorige twee metingen naar 17,5% nu. 

Ook Vodafone levert in aan online vindbaarheid. Met 55% van de respondenten is Vodafone.nl echter nog steeds de best bezochte website. De site presteert ook goed op de thema’s Eerste Indruk en Vertrouwen. 12,5% van de respondenten kiest voor een telefoon met abonnement van Vodafone. In november 2010 ging het nog om 7,5%.
 
Telfort stijgt van de vijfde naar de derde plaats. 32,5% van de respondenten komt tijdens de oriëntatie op Telfort.nl terecht. De website behaalt eerste plaatsen op de thema’s Web Imago en Vertrouwen en staat ook bij de andere thema’s in de top drie. 10% van de respondenten kiest op basis van de twee uur durende oriëntatie voor Telfort.
 


Bureaus

Media

Economisch