Telefoongids: consument mag gratis naar adverteerder bellen

08-10-2009 (13:42) - Marketing

Vanaf deze maand kunnen Nederlanders deelnemende adverteerders van De Telefoongids & Gouden Gids gratis bellen. Via een nieuwe click-to-call oplossing van Skype, waarbij telefoontjes niet door de consument maar door het gebelde bedrijf betaald worden, krijgen 480 miljoen Skype-gebruikers gratis toegang tot hun favoriete ondernemingen.
Skype-gebruikers zien het telefoonnummer van deelnemende adverteerders van De Telefoongids & Gouden Gids voortaan uitgelicht met een blauwe ‘Free Call’ knop, ook in de resultaten van zoekmachines, op Detelefoongids.nl en lokale zoeksites als Tupalo.com.
Gratis click-to-call is een gemakkelijke manier voor kleine en middelgrote bedrijven om hun klantenservice uit te breiden door zich voor 480 miljoen Skype-gebruikers gratis bereikbaar te maken. Oproepen die niet gefinancierd worden door een bedrijf kunnen nog steeds gebeld worden via Skype tegen een laag tarief op kosten van de gebruiker.
Patrick Mesterton, director sales & marketing online van De Telefoongids & Gouden Gids: 'Deze samenwerking is een goed voorbeeld van hoe De Telefoongids & Gouden Gids zich ontwikkelt van een printgeoriënteerd bedrijf naar een onderneming die zich concentreert op het genereren van leads voor zijn adverteerders. Dankzij de samenwerking met Skype kunnen we nu onze 230.000 MKB-adverteerders in Nederland leads bieden uit een andere bron. Dit in aanvulling op bestaande kanalen zoals onze mobiele toepassingen, De Telefoongids & Gouden Gids in print, Detelefoongids.nl en die van onze partners als Marktplaats.nl, Werkspot.nl en Iens.nl.'
'Wij geloven dat het gunstig is voor bedrijven als ze met één klik op de knop gratis gebeld kunnen worden. Er staat consumenten niets in de weg om hen te bellen, waardoor bedrijven meer leads en uiteindelijk meer omzet terugzien', zegt Don Albert, GM en Vice-President Advertising voor Skype.



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch