Crocodile Agency kiest positie als social challenger

Crocodile Agency kiest positie als social challenger

23-05-2025 (09:45) - Bureaus

Crocodile Agency presenteert een aangescherpte positionering als uitdager van de social takken van de grotere, traditionele reclames. Deze stap gaat gepaard met een fris logo en volledig vernieuwde website, ontwikkeld door Your Tech Club. Het creatieve bureau staat aan het begin van een nieuwe fase met nieuwe teamleden en klanten.

Van content strategy tot influencer marketing: het bureau biedt ondersteuning voor ieder onderdeel van deklantvraag en is daarmee klaar voor de toekomst. Oprichtster Tamara Couperus: "Ik ben ontzettend trots op de groei die het bedrijf doormaakt, en het ijzersterke team dat we aan het bouwen zijn. We kunnen niet wachten om de markt op te schudden met campagnes en content die échte resultaten opleveren."

Viper en Storytel

Het Amsterdamse bureau werkt voor onder andere Pladis (Sultana en Verkade), Bud, MediaMarkt, Philips en Bar-le-Duc. De focus ligt daarbij op het verbinden van merken met cultuur, of zoals Crocodile het zelf noemt: branded culture. Couperus: "Het online landschap ontwikkelt zich in sneltreinvaart. Om echt op te vallen en indruk te maken is het cruciaal dat je de doelgroep begrijpt, en dat je weet welk verhaal je op welk platform moet vertellen."

Crocodile Agency bekijkt elke briefing, ook die voor offline evenementen, door de lens van social en bouwen vanuit daar creatief verder. Deze social-first aanpak heeft het bureau een aantal grote nieuwe klanten opgeleverd, zoals Viper, Storytel en itsu. 

Vijf nieuwe talenten

Om de groei te ondersteunen, versterkt het bureau zich met vijf nieuwe talenten, verspreid over strategie, creatie en projectmanagement. Daarmee groeit het team tot 35 mensen. Er staan nog een aantal vacatures open, omdat het management verwacht dat de groei aan zal houden.


Media

Marketing

Economisch