Telefoongids en Gouden Gids nu één

11-05-2009 (10:39) - Marketing

Nederlands bekendste gidsen zijn vanaf aanstaande donderdag 14 mei gebundeld. De nieuwe gids is hiermee de grootste bron van persoons- en bedrijfsgegevens. Particulieren en bedrijven kunnen nu nog makkelijker en sneller gegevens vinden. Het concern De Telefoongids verspreidt De Telefoongids & Gouden Gids de komende maanden aan alle huishoudens en bedrijven in Nederland. Ter viering van de nieuwe gids doneert De Telefoongids 500.000 euro aan lokale goede doelen. Via www.detelefoongids.nl/mijngoededoel kunnen inwoners van Nederland zelf een lokaal goed doel in hun buurt bedenken en nomineren.

Al ruim honderd jaar ligt De Telefoongids bij Nederlanders in huis en ook de Gouden Gids is al ruim 40 jaar een bekende gids. ‘Door het samenbrengen van informatie van De Telefoongids & Gouden Gids kunnen personen en bedrijven elkaar nog beter bereiken. Door de indeling en sortering, die onder andere gebaseerd is op online zoekgedrag, zijn we ervan overtuigd dat wij ontvangers van de nieuwe gids en onze adverteerders nóg beter van dienst kunnen zijn. Met de combinatie van Internet, Print en Mobiel garanderen we 100 procent bereik’, aldus Dolf Weiler, Directeur Marketing.

De Telefoongids heeft van oudsher een sociale functie in het bij elkaar brengen van personen, bedrijven, producten en diensten op lokaal niveau. In het kader van deze sociale functie organiseert het concern dit jaar een goede doelencampagne. Zodra de nieuwe De Telefoongids & Gouden Gids op de deurmat valt, kunnen inwoners via www.detelefoongids.nl/mijngoededoel zelf een lokaal goed doel nomineren en invloed uitoefenen op de verdeling van de beschikbare 500.000 euro. Dit bedrag wordt verdeeld over 28 regio’s. De wens van een lokaal goed doel die in vervulling gaat, wordt gerealiseerd door een lokale ondernemer in de specifieke regio en betaald door De Telefoongids.

Tijdens de selectie van lokale goede doelen kijkt De Telefoongids naar de maatschappelijke relevantie, motivatie, uitvoerbaarheid en het aantal nominaties. Inwoners van Nederland worden verzocht om kleine lokale initiatieven op te geven die leiden tot verbetering van een situatie. Van alle genomineerde goede doelen worden er per regio maximaal vijf geselecteerd. Het donatiebedrag per regio is gebaseerd op het aantal inwoners.
 


Bureaus

Media

Economisch