Nieuwe look & feel draagt bij aan beste jaar ooit voor Wibra

Nieuwe look & feel draagt bij aan beste jaar ooit voor Wibra

04-07-2025 (10:05) - Economisch

Wibra heeft in 2024 zijn beste jaar ooit gedraaid. De Nederlandse retailer onderging een succesvolle rebranding en realiseerde mede daardoor een bruto-omzet van €286 miljoen, een stijging van 22,7% ten opzichte van het jaar ervoor. De operationele winst nam met 35,6% toe tot €12,7 miljoen.

"Ik ben enorm trots op wat we samen hebben bereikt", zegt CEO Bas Duijsens. "Dit is het bewijs dat onze formule meer is dan alleen betaalbare prijzen. We combineren eigentijds winkelen met een relevant aanbod en blijven trouw aan onze kernwaarden. Dankzij de inzet van iedereen binnen ons bedrijf én het vertrouwen van onze klanten mogen we met recht terugkijken op een uitzonderlijk sterk jaar."

Sterke groei in bestaande winkels

Na een like-for-like omzetgroei van 9% in 2023, steeg deze in 2024 naar 11,3%. Dat betekent dat ook bestaande winkels structureel, los van nieuw geopende vestigingen, beter presteren. Klanten waarderen de vernieuwde look & feel, het assortiment en het merk. "We zijn relevanter dan ooit voor steeds meer mensen", aldus Duijsens. "In 2025 mikken we op een verdere stijging van de like-for-like omzet."

Fysieke expansie

In 2024 opende of heropende Wibra in totaal 48 winkels, waarvan 31 volledig nieuw. In oktober werd bovendien de eerste vestiging in Frankrijk geopend. Deze uitbreiding past binnen Wibra’s strategie om dicht bij de klant te zijn en in te spelen op de groeiende vraag naar toegankelijke, betaalbare winkels. In 2025 moeten er nog eens 58 extra winkels geopend worden.

Vooruitblik

Ook aan de achterkant van de organisatie wordt flink geïnvesteerd, aldus Duijsens: "We digitaliseren verder, vergroten onze schaal en maken een stevige professionaliseringsslag. Zo versterken we het fundament voor onze groei. Maar we blijven vooral trouw aan onszelf en doen waar we goed in zijn: een actueel en betaalbaar assortiment bieden, zodat élk huishouden mee kan doen."

Daarnaast zet Wibra op het gebied van maatschappelijk verantwoord stappen. Eind deze maand verschijnt het MVO-jaarverslag 2024, waarin de nieuwe MVO-strategie 'Samen Vooruit' centraal staat.


Bureaus

Media

Marketing