The Student Hotel wordt een Social Hub
Het community-based The Student Hotel verandert met een grote rebrandingcampagne in The Social Hub. Ook breidt het concern uit naar Spanje, met twee nieuwe locaties in Madrid en Barcelona.
De nieuwe naam sluit aan bij het hybride aanbod van de keten en benadrukt de focus op hun missie: het creëren van communities voor een betere wereld. De rebranding is meteen zichtbaar op twee nieuwe locaties dit najaar: Madrid, geopend in oktober, en Barcelona Poblenou, wat opent in november. Daarnaast hoopt het bedrijf het aantal locaties binnen zeven jaar te verdubbelen, met om te beginnen nog zeven locaties erbij in 2025.
Campagne
De bureaus Halal Studios, 72&Sunny en Studio Dumbar waren betrokken bij de rebranding ter waarde van 5 miljoen euro, genaamd ‘Whatever your journey, it starts here’. De nieuwe merkidentiteit toont het hybride hospitality concept van The Social Hub, de verbindende rol van het bedrijf en de overtuiging om samen een betere samenleving te creëren. De campagnevideo ‘Whatever Your Journey, it Starts Here’ toont de reis en ontwikkeling die de community doormaakt en hoe deze wordt gevormd door ervaringen bij The Social Hub.
Nieuwe doelgroep
Pascal Duval, Halal Studios Creative Director: “Het gebeurt niet vaak dat je de kans krijgt om met een merk samen te werken aan een rebranding en herpositionering als deze. De eerste campagne is erop gericht de aandacht te vestigen op het nieuwe merk, de bestaande doelgroep te betrekken en enthousiasmeren, en een nieuwe doelgroep aan te trekken.”
Verbindend karakter
Marion Koopman, COCO bij The Social Hub: “We zijn enorm trots en blij om onder deze nieuwe naam onze reis voort te zetten. Onze nieuwe identiteit staat voor de reis die we samen met onze community de afgelopen 10 jaar hebben afgelegd en door middel van de Whatever Your Journey, it Starts Here-campagne, maken we het verbindende karakter van The Social Hub zichtbaar.