Unibail-Rodamco-Westfield lanceert in-house retail mediabureau Westfield Rise
Unibail-Rodamco-Westfield (URW), de ontwikkelaar en exploitant van retail- en lifestylebestemmingen heeft Westfield Rise gelanceerd, een in-house media-, brand experience- en datapartnerbureau voor merken en retailers. Het bureau is een one-stop shop voor merken om campagnes te creëren en de mediakanalen van URW te gebruiken, verspreid over 57 flagships in Europa. URW heeft de beschikking over meer dan 1.700 digitale billboards in Europa en 170 brand experience locaties.
“Met de lancering van Westfield Rise kunnen we de reclame- en media-industrie op maat bedienen”, zegt Caroline Puechoultres, Chief Customer Officer, Unibail-Rodamco-Westfield. “Met Westfield Mall of the Netherlands als nieuwe lifestylebestemming, hebben we de beschikking over een sterk 360 graden mediaplatform waar merken zich op een hoogwaardige locatie kunnen presenteren aan hun doelgroep. Ik kijk ernaar uit om met onze klanten en het internationale salesteam merkactivaties op maat te creëren die impact maken," voegt Head of Westfield Rise Northern Europe Teun Jan Spits toe.
Westfield Rise hanteert een 'one platform, one audience, one inventory'-benadering, waardoor merken toegang zullen hebben tot een dataplatform. Hiervoor worden onder andere statistieken over de bezoekers van de URW locaties gebruikt. Het 50-man sterke team van Westfield Rise is verspreid over de 11 Europese landen waarin URW actief is. Op deze manier krijgen klanten de toegang tot alle 80 URW centra wereldwijd, waaronder de 53 flagships.
Het bureau blijft werken voor vaste klanten zoals Disney, Samsung, Amazon, Clearpay, Netflix en LVMH.