Vodafone laat 200 klantenservicemedewerkers thuiswerken
29-02-2016 (11:40) - Marketing
Vodafone Nederland gaat circa 200 klantenservice medewerkers vanuit huis laten werken. Zij krijgen vanaf 1 maart gefaseerd de mogelijkheid om maximaal 40% van hun werk buiten kantoor te verrichten. Uit onderzoek van Vodafone blijkt dat klantenservice medewerkers die thuis werken productiever zijn, meer plezier in hun werk hebben en beter beoordeeld worden door klanten.
Vodafone onderzocht tijdens een pilot de technische mogelijkheden en ervaringen van 22 medewerkers en werd hierbij gesteund door Platform Beter Benutten van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Dirk de Leijer, directeur commercial operations, Vodafone Nederland: 'Wij geloven dat je veel meer uit werk en privéleven haalt als je deze werelden slim combineert. Flexibel werken is daarin de sleutel. Ik ben blij dat we dit nu ook technisch mogelijk maken voor het hart van onze organisatie: de klantenservice. Dit komt de kwaliteit van onze service ten goede en maakt Vodafone een nóg aantrekkelijker werkgever in de strijd om talent in de regio Maastricht.'