War Child en T-Mobile in actie voor kindsoldaten
01-05-2009 (10:11) - Marketing
Op 5 mei zijn War Child en T-Mobile in alle dertien festivalsteden aanwezig om aandacht te vragen voor kindsoldaten. Onder het motto ‘Laat kindsoldaten niet schieten!’ worden festivalbezoekers uitgedaagd om met een voetbal de oorlog uit een kindsoldaat te halen. Op deze manier laat War Child op actieve wijze zien dat kind en soldaat niet samen gaan en hoe je deze kinderen kunt helpen. T-Mobile ondersteunt de actie op 5 mei met de vrijwillige inzet van ruim veertig medewerkers. Bovendien zet T-Mobile een sms-actie op waarmee mensen zich kunnen aanmelden als Friend (vaste donateur) van War Child. Zij kunnen dit doen door ‘5’ te sms’en naar 3344. Want met vijf euro per maand kan War Child vijf kinderen per jaar helpen.
Laat kindsoldaten niet schieten!
In Nederland vieren we op 5 mei onze vrijheid. In Amsterdam, Haarlem, Vlissingen, Rotterdam, Den Bosch, Roermond, Wageningen, Zwolle, Leeuwarden, Assen, Groningen, Almere en Utrecht vinden traditiegetrouw bevrijdingsfestivals plaats. Vrijheid is in een heleboel landen niet zo vanzelfsprekend. Kindsoldaten zijn beroofd van hun vrijheid. Ook als ze terugkeren, blijft de oorlog in hun hoofd. Deze kinderen hebben hulp nodig. Met sport en spel leert War Child kinderen om te gaan met hun ervaringen, zodat ze verder kunnen. Voor meer informatie over War Child ga naar www.warchild.nl.
T-Mobile partner van War Child
T-Mobile is partner van War Child en helpt War Child om het welzijn van oorlogskinderen te verbeteren. Naast financiële ondersteuning bestaat het partnership met War Child ook uit actieve participatie, zoals het gezamenlijk bedenken, opzetten en uitvoeren van activiteiten die bijdragen aan een vreedzame toekomst voor oorlogskinderen. Zo zetten T-Mobile en War Child zich samen in voor een betere wereld.