Alleen FD kent groei

31-03-2009 (11:02) - Media

Bij de betaalde dagbladen zag alleen het Financieele Dagblad zijn (betaalde) oplage stijgen. Dit blijkt uit de oplagecijfers van HOI, Instituut voor Media Auditing, die vandaag bekend zijn gemaakt. In vergelijking met het vierde kwartaal van 2007 ging het FD van 58.557 naar 60.849, een stijging van 3,9 procent. De andere dagbladen moesten het doen met een oplagedaling. Zelfs nrc.next: dat ging van 68.961 naar 64.366.
De Telegraaf moest ook een daling slikken: van 637.241 naar 589.577. Het broertje van deze krant, De Telegraaf op zondag, leed een verlies van 46.123; van 646.329 naar 600.206. Het Algemeen Dagblad ging van 423.362 naar 404.117, de Volkskrant van 238.212 naar 235.021. NRC Handelsblad zag zijn oplage  slinken van 209.475 naar 197.307. Trouw ging van 94.309 naar 94.012. Het Parool daalde naar 64.623.
 


Hoi-cijfers

Reacties

L.S.

Sinds 1 september 2005 is de titel Algemeen Dagblad veranderd in 'AD'. Wilt u zo vriendelijk zijn om de naam Algemeen Dagblad niet meer te gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Ester Looyen
Afdeling Communicatie

AD NieuwsMedia BV
Ester Looyen @ 31-03-2009 14:41 uur

Bureaus

Marketing

Economisch